Elaine Hallin ny avdelningschef WSP Samhällsbyggnad

WSP har rekryterat Elaine Hallin för Samhällsbyggnad i Uppsala. Elaine kommer närmast från Sweco där hon arbetade som gruppchef och tekniksamordnare i infrastrukturprojekt. Dessförinnan arbetade hon som avdelningschef på Vectura och Vägverket konsult.

Elaine har inom sina olika roller arbetat med att leda organisationer och med att utveckla både kompetensteam och affärer inom miljö och samhällsbyggnad.

– Jag har erfarenhet av att utveckla verksamheter utifrån deras förutsättningar, vilket för mig handlar om medarbetarnas kompetens och ambition och summan därav. Detta tror jag kan komma till nytta i en tid av extrem utveckling inom många områden. Att sen få arbeta med de superkompetenta medarbetarna vi har här i Uppsala är oerhört givande, säger Elaine Hallin.

Det som lockade Elaine till Uppsala var den lokala verksamheten och möjligheten att få arbeta med en avdelning med mycket hög kompetens och gott anseende på den lokala marknaden.

– Jag tilltalades även av den bredd som WSP erbjuder och möjligheten att få tillgång till ett världsomspännande företags erfarenheter och utvecklingsmöjligheter, säger Elaine.

Elaine tillträdde sin tjänst på WSP Samhällsbyggnad Uppsala i början på året.

Elaine Hallin