Jernhusen tecknar ramavtal med WSP

Jernhusen tecknar ramavtal med WSP om att utveckla fastighetsbeståndet. Uppdraget omfattar projektering och styrning av byggentreprenader samt analys och utredning inom flera teknikområden. Ramavtalet startade den 15 augusti.

Det statliga fastighetsbolaget Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar cirka 180 fastigheter längs det svenska järnvägsnätet. Från den 15 augusti ingår WSP, tillsammans med ett flertal andra leverantörer, i ett nytt rikstäckande ramavtal för om- och tillbyggnad av Jernhusens fastigheter. Uppdraget omfattar projektering och styrning av byggentreprenader, och analys och utredning inom flera olika teknikområden.

- Jernhusen har många olika typer av fastigheter, alla anslutna till storstadsregioner, tillväxtorter och viktiga järnvägsknutpunkter över hela Sverige. Där kommer vi att ha stor nytta av vår breda kompetens och den geografiska spridning som krävs för att klara uppdraget, säger Arnold Stifors, Försäljningsdirektör WSP Sverige.

Ramavtalet omfattar två år med möjlighet till förlängning ett år åt gången.

För ytterligare info vänligen kontakta: