”Miljö och hållbarhet ska genomsyra allt WSP gör”

Agneta Persson blir global samordnare för WSPs arbete med Future Cities. Det är en nyinrättad funktion med ett globalt ansvar för att driva och utveckla tjänster för hållbarhet på WSPs samtliga marknader i 35 länder. Agneta arbetar idag som affärsutvecklare med rollen som företagets externa företrädare i energi- och hållbarhetsfrågor i Sverige.

– Agneta får ett stort ansvar i att ytterligare stärka WSPs hållbarhetsprofil globalt. Vi har verksamheter i 35 länder och på samtliga marknader ser vi en ökad efterfrågan av tjänster inom hållbarhet och miljö. Agnetas gedigna erfarenhet och spetskompetens kommer att vara en viktig del i det här arbetet, säger Rikard Appelgren, vd WSP Sverige.

Agneta är sedan år 2008 affärsutvecklare på WSP med ansvar för Future Energy. Hon har även haft rollen som WSP Sveriges externa företrädare i miljö- och hållbarhetsfrågor, och är representant i Teknik & Designföretagens hållbarhetsgrupp, vice president i European Council of an Energy-Effecient Economy (eceee) samt medlem i EnergiRådgivarnas valberedning.

– Jag vet att det finns ett enormt kunnande kring miljö och hållbarhet hos medarbetarna på WSP. Det vill jag ta tillvara på och utveckla. Min främsta roll är att säkerställa att vi levererar hållbara miljölösningar i alla projekt på alla verksamhetsområden i hela världen. Miljö och hållbarhet ska genomsyra allt WSP gör, säger Agneta Persson, Global samordnare Future Cities på WSP.

Ring oss 010-722 50 00