Nu startar nätverket Spanare & spejare

Det handlar om en organisation och ett arbetssätt som kan hjälpa ditt företag/nätverk/organisation hitta nya lösningar, affärspartners eller etablera er på nya marknader.

WSP är ett teknikkonsultföretag med expertis inom bland annat miljö, hållbarhet, infrastruktur och byggnation. Våra konsulter har ett brett kontaktnätverk över hela Sverige och vet vad som är senaste nytt inom sina respektive områden. Detta vill vi att våra kunder ska få nytta av och därför har vi satt ihop ett kompetensnätverk av "Spanare och spejare" som har koll på vad som händer i de olika affärsområdena runtom i Sverige.

Vi tror nämligen att samverkan mellan ämnesdiscipliner skapar innovation och hållbarhet på lång sikt: Vilka företag och organisationer behöver nya miljötekniklösningar; vilka cleantech-företag erbjuder lösningar på nya utmaningar; vilka söker samarbete; vilka vill driva innovations- och utvecklingsprojekt?

Initialt fokuserar vi på matchmaking inom cirkulär ekonomi, industriell symbios, cleantech och hållbarhet. Vi har även nära samarbete med våra WSP-kontor i Kanada och ett löpande utbyte av företag som vill importera/exportera alternativt etablera sig i de olika länderna.

Vad ser du för möjligheter inom detta? Vad vill du att vi ska spana och speja efter åt dig? Hör av dig så pratar vi om vilka möjligheter som finns!

Kontakta oss för mer information om nätverket, eller om du vill veta vilka spanare och spejare som verkar i din region. Vi kommer gärna till er och lyssnar på vad ni vill att vi spanar efter.