Ny affärsområdeschef för WSP Environmental

Karin Annerwall Parö tillträdde som ny affärsområdeschef för WSP Environmental i januari 2015. Karin kommer närmast från Metria AB, där hon var VD. Tidigare har hon haft flera högre befattningar på Sweco, bland annat som VD för Sweco Systems AB. Karin ingick också i ledningsgruppen för Sweco Sverige. Innan dess arbetade hon flera år på Vattenfall, bland annat som miljöchef.

Magnus Meyer, VD för WSP Norden, ser rekryteringen av Karin Annerwall Parö som strategiskt betydelsefull.

– Jag är mycket glad att få hälsa Karin Annerwall Parö välkommen till WSP, säger Magnus Meyer. Karin har den bakgrund och erfarenhet vi behöver i vår målsättning att WSP ska ta täten i branschen. Energi- och miljöfrågorna har en central roll när vi skapar framtidens samhälle, och där blir Karin en mycket viktig pusselbit.

WSP Environmental har en världsomspännande verksamhet med omfattande kompetens inom miljö, energi, hälso- och säkerhetsfrågor samt socialt ansvarstagande.

– Jag vet att det finns så mycket kompetens inom miljö och hållbarhet i WSP. Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya kollegor kunna erbjuda hållbara lösningar för framtidens samhälle, säger Karin Annerwall Parö.