Ny affärsområdeschef för WSP Systems

Håkan Danielsson har varit affärsområdeschef för WSP Byggprojektering sedan 2013 där han framgångsrikt utvecklat verksamheten med en årlig tillväxt på drygt 10 procent. Nu tillträder Håkan som ny affärsområdeschef för WSP Systems där han efterträder Anders Tysander, som avslutar sin tjänst för att gå i pension.

WSP Byggprojektering har under Håkan Danielsson tid som affärsområdeschef vuxit från 350 till idag över 500 medarbetare och med en årlig tillväxt på drygt 10 procent. Verksamheten är idag en av Sveriges ledande inom 3D-projektering och 3D-design. Nu tillträder Håkan som affärsområdeschef för WSP Systems med verksamhet över hela landet och drygt 700 medarbetare.

– Förutom den rent personliga utmaningen att ta över ett större affärsområde som breddar min kompetens inom hus- och industrisektorn, så har jag en förhoppning att vi ska arbeta mer tillsammans över affärsområdena och därmed kunna erbjuda våra kunder en större helhet av deras projekt, säger Håkan Danielsson, affärsområdeschef WSP Sverige.

Affärsområdet WSP Systems arbetar med allt som rör el, IT, tele, automation och VVS i tidiga skeden med installationssamordning och CAD-samordning för att minimera störningar i projekten. Bland uppdragsgivarna finns industrier, fastighetsbolag, byggföretag, installationsföretag, stat, kommun och landsting.

– Det är med stor glädje jag välkomnar Håkan Danielsson i sin nya roll inom WSP Sverige. En viktig del i vår strategi handlar om att kunna leverera multidiciplinära tjänster. Att ha ledare med bred erfarenhet från olika delar av verksamheten stärker oss och underlättar också den viktiga samverkan som krävs mellan olika affärsområden och teknikområden, säger Magnus Meyer, VD WSP Sverige.

Håkan tillträdde som affärsområdeschef för WSP Systems den 1 mars. Han efterträder Anders Tysander, som avslutar sin tjänst för att gå i pension.

Håkan Danielsson
Håkan Danielsson Affärsområdeschef Byggprojektering