Pressmeddelande: WSP rekryterar expert inom handel- och marknadsanalys

Anna Mocsáry är ny seniorkonsult handel på WSP. Anna kommer närmast från HUI Research där har hon arbetat sedan 2012 med regional handelsutveckling och analys- och utredningsarbete.

Dessförinnan arbetade Anna på KF Fastigheter under sex år med marknadsanalys och kommersiell utveckling för köpcentrum, handelsplatser och exploaterings- och utvecklingsprojekt. Anna är fil.mag i Företagsekonomi med inriktning på detaljhandel vid Stockholms Universitet och har även studerat marknadsföring vid IHM Business School.

- För mig som vill utvecklas vidare inom stads- och platsutveckling var WSP det självklara valet. Ingen annanstans finns det så mycket samlad erfarenhet och kompetens, vilket helt enkelt gör WSP till det mest attraktiva företaget att vara inom samhällsbyggnad. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med många av de främsta på marknaden och vara en del av teamet, säger Anna Mocsáry.

Anna Mocsáry tillträdde sin tjänst 1 juni.

- Vi är glada över att Anna kommer att bidra med sin expertis hos oss. Det senaste året har vi rekryterat Monica Bruvik, tidigare VD för Centrumutveckling, Anne-Marie Johansson, tidigare analyschef på Newsec och Inter IKEA Centre Group, Jennie Livensjö, tidigare marknadsanalytiker på Steen & Ström och Henrik Vestin från HUI Research med ansvar för databasen Handeln i Sverige. Vi är närmare 130 medarbetare med en imponerande kompetensplattform som allt fler nu söker sig till, säger Fredrik Bergström, affärsområdeschef, WSP Analys & Strategi.