Vårens möten inom GreenChain

Konfliktmineraler och strategiskt leverantörsarbete är ämnena för kommande GreenChain-möten under våren.

Konfliktmineraler

Den 15 maj håller vi ett webinarium om konfliktmineraler. Hör Jenny Sandahl, Environmental product manager på Ericsson , Tord Dennis, Practice Leader for Product & Supply Chain Services på WSP US och Théo Jaekel, jurist på Swedwatch berätta om bakgrunden och vad som händer inom reglering av användningen av ämnen som tenn, volfram och guld i elektroniska produkter.

Läs mer och anmäl dig

Strategiskt leverantörsarbete

Den 26 maj är temat strategiskt leverantörsarbete där vi under en heldag bland andra har med oss Cecilia Nord, Director Responsible Sourcing, Electrolux, Thomas Schaefer, Sustainability manager, IKEA AB och Martin Johansson, Sustainability Project Manager, Lantmännen. De kommer att dela med sig av sina erfarenheter av att jobba långsiktigt med att förbättra miljö- och arbetsförhållanden hos sina leverantörer.

Under förmiddagen kan de som inte är medlemmar prova medlemskap i GreenChain kostnadsfritt.
På eftermiddagen som är exklusiv för våra medlemmar, kommer vi att utbyta erfarenheter och resonera kring frågeställningar som hur man jobbar sig vidare ner i leverantörskedjan och hur man förhåller sig till leverantörer som inte är involverade i företagets kärnprodukter, bland annat.

Läs mer och anmäl dig

Om GreenChain

GreenChain är ett nätverk för att dela kunskap och erfarenheter inom hållbara leverantörskedjor som drivs av WSP Environmental.  GreenChain erbjuder dig som hållbarhetsansvarig, miljöchef eller inköpare branschöverskridande erfarenhetsutbyte, kompetensutveckling och bevakning av aktuella frågor.