WSP auktionerar ut ledande energiexpert

I samband med Musikhjälpen 2015 auktionerar WSP ut Agneta Persson – Director Designing Future Cities – till förmån för hjälp till människor på flykt från klimatrelaterade katastrofer.

Agneta Persson har mångårig erfarenhet av att driva energi- och miljöprojekt, och är sedan maj 2014 suppleant i styrelsen för Sweden GreenBuilding Council. Till förmån för Musikhjälpen den 13-19 december pågår en öppen budgivning på en konsultation från Agneta, inklusive ett personligt besök och tips och råd om både snabba klipp och åtgärder på längre sikt. Budgivningen är öppen får såväl företag som privatpersoner.

Pengarna från auktionen går oavkortat till Musikhjälpens insamling till förmån för människor på flykt från klimatrelaterade katastrofer. Gå till budgivningen ...

WSP har även startat en digital bössa för insamling av pengar till Musikhjälpen.

Om Musikhjälpen

Musikhjälpen är ett insamlingsevent som funnits i Sverige sedan 2008. I en vecka, sammanlagt 150 timmar, sänder man direkt dygnet runt i P3 och i SVT/SVT Play för att tillsammans med Radiohjälpen uppmärksamma och på olika vis samla in pengar till en undangömd humanitär katastrof; det är ett nytt tema i Musikhjälpen varje år.

Tre kända programledare blir inlåsta i en studio på ett torg i en svensk stad – i år har turen kommit till Linköping den 13-19 december. Årets programledare är Kodjo Akolor, Gina Dirawi och Linnea Henriksson och under veckan kommer de att få besök av engagerade människor som på olika sätt bidrar till kampen för årets tema. Artister uppträder och kända människor kommer på besök för att engagera sig, och som ett kitt i hela sändningen ligger publikens låtönskningar som alla bidrar till insamlingen.

I år riktas fokus mot klimatrelaterade katastrofer och hur man bäst förebygger dem under temat "Ingen ska behöva fly undan klimatet".

Läs mer om Musikhjälpen på musikhjälpen.se