WSP får världens främsta webb-utmärkelse

Nu vinner wspgroup.com den prestigefulla utmärkelsen Stevie Award®, ett internationellt pris som årligen delas ut till de bästa webbplatserna i världen. Den prisade webbplatsen utvecklades av WSP under 2012-2013 och är en ny koncerngemensam webbplats som kommer att omfatta 35 länder och tio språk.

WSP utsågs till vinnare i kategorin ”The International Business Award” för bästa externa webbplats. The International Business Awards är världens främsta affärsutmärkelse där enskilda individer och organisationer i världen - offentliga och privata, vinstdrivande och icke-vinstdrivande, stora och små – har rätt att lämna in nomineringar. 3 000 nomineringar resulterade i 250 tävlande företag från 50 länder över hela världen. Slutligen utsågs WSP till vinnare.

- WSP har en komplex verksamhet med många olika tjänster, i stora och små företag och i många olika länder. Vår största utmaning har varit att ta hänsyn till det, och att göra det på 10 olika språk. En entusiastisk arbetsgrupp från flera delar av världen har tillsammans lyckats skapa en dynamisk webbplats med stort kunskapsinnehåll. Vi är glada och stolta över slutresultatet, säger Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör WSP Europe.

Utmärkelserna kommer att presenteras för vinnarna vid en galabankett i Barcelona, Spanien den 14 oktober. Webbplatsen har utvecklats tillsammans med kommunikationsbyrån Hallvarsson och Halvarson och KW Digital. Se även www.stevieawards.com