WSP förvärvar ECS AB

WSP Sverige AB har förvärvat ECS AB i Sundsvall. Företaget som grundades 1985 är verksamma inom projektering och framtagning/utvärdering av tekniska systemlösningar för ventilations-, värme- och kylanläggningar samt handläggning av VVS-frågor.

Tillträdet sker den 1 januari 2014 och samlokalisering och integrering av verksamheten sker under januari månad 2014.

- Jag känner mig fantastiskt nöjd med förvärvet av ECS AB. Vi har länge tittat på möjligheten att addera VVS-projektering till vårt kontor i Sundsvall där vi idag har cirka 50 medarbetare. ECS känns som det perfekta valet då de har stark lokal förankring och det faktum att vi också känner varandra väl genom tidigare samarbeten. Förvärvet ger oss en bra plattform till ytterligare tillväxt i Västernorrlands län, säger Anders Wikström, Regionchef Norr Systems i WSP Sverige AB.

ECSs grundare och VD Per-Olof Wikström ser försäljningen till WSP som en möjlighet till att expandera verksamheten.

- I och med samgåendet med WSP får vi tillgång till det nätverk av kompetenta medarbetare som jag vet finns inom WSP. Detta ger bra utvecklingsmöjligheter för mig och mina medarbetare. Jag kommer att arbeta vidare i den nya organisationen som chef för VVS-projekteringen i Sundsvall, säger Per-Olof Wikström.

Ring oss 010-722 50 00