WSP i toppen bland Sveriges Bästa Arbetsgivare

När medarbetarna får betygsätta sin arbetsgivare utifrån de tre faktorerna intern identitet, nöjdhet och lojalitet placerar sig WSP på plats nummer 2 i branschen – och är därmed även en av landets bästa arbetsgivare! Det visar Universums och Metrojobbs årliga undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare.

– Det är glädjande att WSP återigen hamnar på en topp-position i branschen vad gäller internt arbetsgivarmärke, säger Siv Axelsson, HR-direktör på WSP Sverige. Det betyder att våra medarbetare trivs och utvecklas hos WSP. Och med ett starkt engagemang för företaget kommer vi att kunna göra ett fortsatt bra jobb för våra kunder.

Petter Nylander, vd på Universum, kommenterar undersökningen så här:

– Aldrig förr har organisationer varit så beroende av att ha rätt medarbetare. Detta ställer höga krav på arbetsgivare, både när det kommer till att attrahera och rekrytera nya talanger men även när det gäller att behålla medarbetare och skapa engagemang. Nöjda och motiverade medarbetare bidrar inte bara till organisationens framgång genom att prestera på topp utan är också viktiga ambassadörer för att rekrytera nya talanger.

Den fullständiga rankingen finns på http://universumglobal.com/se/sveriges-basta-arbetsgivare-2015